Biuro nieruchomości w internecie

Renoma zawodu pośrednika oraz możliwości rozwoju przyciągają co rok nowych chętnych do pracy w biurach nieruchomości. Według REGON w branży pracuje ponad 250 tysięcy osób, z czego 55 tysięcy prowadzi własną działalność. Silna konkurencja wymaga specjalnych narzędzi i działań celem wyróżnienia się na tle innych. Z tego wpisu dowiecie się jak biuro nieruchomości może rozwijać obecność w internecie. 

Każda witryna internetowa ma swoje zadania

Każda inwestycja ma swój jasno określony cel, tak samo jest z budową obecności w sieci oraz rozwojem strony internetowej. Bez jasno określonych potrzeb i funkcji swojej wirtualnej wizytówki trudno będzie wykorzystać w pełni jej potencjał. Niestety z naszych obserwacji wynika, że wiele biur nieruchomości posiada stronę tylko dla dodania sobie wiarygodności. Owszem, to ważny aspekt komunikowania marki, jednak naszym zdaniem jest to także marnowanie zasobów i niewykorzystanie potencjału jakim jest własna witryna internetowa.

W naszej ocenie strona biura nieruchomości ma przed sobą kilka zadań do spełnienia. Po pierwsze służy jako wyróżnik, dzięki któremu dany adres zostanie zapamiętany w morzu podobnych sobie stron www. Po drugie agreguje ruch i kieruje go w odpowiednie ścieżki lejka zakupowego, pokazując posiadane oferty, czy zbierając dane na temat sprzedających swoje nieruchomości. Po trzecie wreszcie własna witryna umożliwia stosowanie marketingu internetowego i pozycjonowania się w wyszukiwarkach zwiększając tym samym ekspozycję na nowych klientów. 

Jak wyróżnić biuro nieruchomości w internecie? 

Zacznijmy od tego, że setki witryn stosowanych przez biura nieruchomości są do siebie łudząco podobne, zarówno pod względem tonacji graficznej, jak i samej budowy. Często powielany jest schemat strony w formacie wizytówki z mocno wyeksponowaną wyszukiwarką ofert. Taki układ nie dość, że nie wygląda dobrze, to często przykuwa wzrok, przez co użytkownik, zamiast zapamiętać nazwę biura i jego atuty, będzie miał w pamięci wygląd wyszukiwarki.

W pośrednictwie obrotu nieruchomościami cennymi aktywami są relacje interpersonalne i stojący za nimi ludzie. Owocna sprzedaż zaczyna się od zgranego zespołu i osobistego kontaktu, dlatego sugerujemy przedstawienie pracowników na swojej stronie internetowej. 

Biogramy i estetyczne zdjęcia dodają ludzkiego wymiaru komunikacji internetowej z klientem. Dodatkowa wskazówka: projektując stronę www warto uwzględnić prosty sposób dodawania nowych biogramów, których liczba będzie rosnąć wraz z rozwojem działalności. 

Poza personalną komunikacją z użytkownikami oraz unikalną estetyką witryny warto zwrócić uwagę na dodatkowe korzyści jakie mieliby mieć odwiedzający naszą stronę. Poza standardową już dzisiaj wyszukiwarką ofert, może to być ciekawie prowadzony blog, wzory potrzebnych dokumentów, sekcja pytań i odpowiedzi, a może nawet podcast czy video-felieton. Wszystkie te elementy mogą sprawić, że odwiedzający dłużej pozostanie na stronie i lepiej ją zapamięta. Wpłynie to pozytywnie nie tylko na sprzedaż, ale także na pozycjonowanie witryny w wyszukiwarce. 

Strona internetowa jako element lejka sprzedażowego 

Klienci biur nieruchomości dzielą się na tych, którzy chcą sprzedać nieruchomość (strona podażowa) oraz tych, którzy chcą ją nabyć (strona popytowa). Każda z tych grup ma inne potrzeby i oczekiwania względem komunikowania się z biurem nieruchomości. Dlatego w procesie projektowania strony internetowej warto przemyśleć ścieżkę podróży danego klienta w ramach procesu sprzedaży. Jest to także doskonały moment na przemyślenie strategii sprzedażowej i wybór konkretnej grupy klientów, na których skupiać się będą działania marketingowe. 

W przypadku klientów popytowych ważnym elementem strony jest zintegrowana wyszukiwarka, która pozwala ustawić oczekiwane parametry danej nieruchomości i przejrzeć oferty. Jednak żeby inwestycja w wyszukiwarkę miała ekonomiczny sens potrzeba wielu ofert oraz dużej liczby odwiedzających witrynę. Sama wyszukiwarka nie powoduje przyrostu użytkowników, tylko poprawia ich konwersję na potencjalne ciepłe leady sprzedażowe. 

Przyszłych nabywców nieruchomości przyciąga zwykle wysoka liczba (aktualnych!) ofert. Dlatego aby sprawnie nimi zarządzać warto skorzystać z narzędzia do zarządzania ofertami – CRM. Na rynku dostępnych jest wiele systemów CRM, które w różnym stopniu odpowiadają na potrzeby biur nieruchomości, polecamy przetestować sobie różne rozwiązania i wybrać to najkorzystniejsze. Naszym zdaniem bardzo solidnym narzędziem jest CRM od Asari, którego obsługa jest bardzo intuicyjna, a sam system podlega regularnym aktualizacjom. Dla Asari przygotowaliśmy także autorską wtyczkę, która integruje system z dowolną witryną internetową. 

Zarządzanie stroną podażową w internecie jest większym wyzwaniem niż mierzenie się z oczekiwaniami grupy popytowej. Klientowi chcącemu sprzedać nieruchomość zależy na profesjonalnej obsłudze i dobrej cenie uzyskanej ze sprzedaży. Dlatego w komunikacji z tą grupą warto postawić na pokazanie swoich sukcesów: udanych realizacji, ciekawych projektów czy bogatego doświadczenia. To z myślą o tej grupie należy przedstawić swoje mocne strony i zespół, a także uwypuklić swoją specjalizację i znajomość rynkowych nisz. 

Z myślą o klientach podażowych można skorzystać z narzędzi do agregowania danych kontaktowych, formularzy, chatbotów (lub live chatów) czy integracji z komunikatorami. Pamiętajmy jednak, że im bardziej skomplikowany i zaawansowany system zbierania danych tym mniejsza finalna konwersja, zatem nie warto czasami przesadzać z liczbą pytań czy punktów do wypełnienia. 

Pozycjonowanie w wyszukiwarce – organicznie czy odpłatnie? 

W samej Warszawie działa ponad 900 firm pośredniczących w obrocie nieruchomościami, pozycjonują się one na konkretne słowa kluczowe, takie jak rodzaj nieruchomości – “domy warszawa”, dzielnice – “mieszkanie ursynów”, czy też inne cechy wyróżniające. Wspomniana na początku wpisu wysoka konkurencja w branży sprawia, że organiczne pozycjonowanie witryny w wyszukiwarce jest bardzo trudnym i długotrwałym procesem. Specyfika tej branży wyklucza szybkie doraźne działania mające zoptymalizować widoczność strony. 

Niestety znamy wiele przypadków, w których firmy pozycjonujące strony internetowe nie uwzględniają specyfiki rynku obrotu nieruchomościami i sprzedają takie same usługi jak dla innych biznesów. Wygenerowany przez nie wzrost w rankingach zwykle niestety nie przekłada się na większą realną liczbę odwiedzin adresu internetowego. Dlatego naszym zdaniem są to często działania bezcelowe, bez istotnego wpływu na sprzedaż i działalność biura nieruchomości. Oczywiście dbanie o SEO jest jak najbardziej wskazane, jednak jest to większa inwestycja niż miesięczny abonament.

Dlatego sugerujemy rozważenie działań odpłatnych w wyszukiwarce, naszym zdaniem przy określonym miesięcznym budżecie są one znacznie bardziej skuteczne aniżeli samo SEO. Działania SEM czyli inwestowanie w reklamy w wyszukiwarce sprawdzają się zwłaszcza w przypadku branż, w których popyt na usługi trwa cały rok, a wolumen wyszukiwań słów kluczowych jest duży. Efekty inwestycji w SEM są zdecydowanie lepiej mierzalne. 

Podsumowanie

Strona internetowa stanowi nieodłączny atrybut biura nieruchomości, tak jak wizytówka czy naładowany smartfon. Naszym zdaniem warto zatem zadbać aby wirtualna wizytówka prezentowała się godnie i przynosiła zysk, dlatego polecamy potraktować jej działanie jako inwestycję. Z naszych doświadczeń wynika, że im lepiej dopasowana strona do profilu działalności biura tym lepsze rezultaty jej wdrożenia. 

Zapraszamy zatem na bezpłatną 45-minutową konsultację, podczas której chętnie porozmawiamy o obecności Twojego biura nieruchomości w Internecie. Chętnie podzielimy się naszym doświadczeniem i podpowiemy co można ulepszyć. Zapraszamy do kontaktu! 

Wystartuj z nami!

hello@fastsite.pl