Potrzebuję strony internetowej, co muszę wiedzieć? 5 wskazówek dla przedsiębiorców 

Posiadanie i prowadzenie własnej witryny w sieci to dzisiaj punkt obowiązkowy na firmowej liście zadań. Zaprojektowanie i budowę strony warto zlecić specjalistom. Zatem czego należy się spodziewać i czego oczekiwać żeby być zadowolonym ze swojej witryny? Na te i inne pytanie dotyczące inwestycji w stronę internetową znajdziesz odpowiedź w naszym najnowszym artykule. 

Jesteśmy FASTSITE, kreujemy obecność w internecie. Wspieramy firmy, freelancerów, influencerów czy NGO-sy w budowaniu swojej marki w sieci. Niniejszy artykuł stanowi część cyklu porad i wskazówek dla przedsiębiorców chcących rozwinąć swoją działalność w internecie. Przeczytaj inne artykuły z tej serii: 

Spis treści: 

  • Wskazówka nr 1. Zastanów się do czego potrzebujesz swojej witryny w internecie. Jaką rolę pełni ona w lejku sprzedażowym?
  • Wskazówka nr 2. Dowiedz się jakimi zasobami obecnie dysponujesz.
  • Wskazówka nr 3. Przemyśl treści i częstotliwość ich publikowania.
  • Wskazówka nr 4. Porozmawiaj o swoich pomysłach i potrzebach z wykonawcą.
  • Wskazówka nr 5. Nie zapomnij o synergii z obecnością w innych miejscach w sieci.
  • Podsumowanie i podziękowanie

Wskazówka nr 1. Zastanów się do czego potrzebujesz swojej witryny w internecie. Jaką rolę pełni ona w lejku sprzedażowym? 

Choć to pytanie może wydać się trywialne, ustalenie celu swojej obecności w sieci ma kluczowe znaczenie. Pomaga wybrać rodzaj, wielkość, stopień złożoności planowanej witryny. Innych narzędzi potrzebować będzie osoba planująca regularne publikacje na swoim blogu, a innych firma sprzedająca w sieci. Dlatego warto poszukać odpowiedzi, na pierwsze ważne pytanie: Jaką rolę w lejku sprzedażowym pełni strona internetowa?

Ad. 1. Profesjonalny dostawca stron www zapewne zada takie pytanie. Zwłaszcza, podczas warsztatów lub przygotowania briefingu całego projektu. Dlatego, tym bardziej warto wcześniej przemyśleć te kwestie.

Jest to pytanie fundamentalne. Bowiem witryny dzielą się na wiele rodzajów. Możemy wymienić dla przykładu wizytówkę, witrynę z blogiem, landing page, czy sklep internetowy. Każda z tych stron cechuje się inną wartością dodaną w lejku sprzedażowym. Poniżej przedstawiamy cechy szczególne trzech najczęściej wykorzystywanych witryn.

Wizytówka: Jest to prosta strona, na której znajdują się jedynie podstawowe informacje na temat firmy. Zwykle zawiera krótką historię firmy, jej opis, podstawową ofertę oraz dane kontaktowe. Wizytówka zwykle potwierdza funkcjonowanie firmy. Klienci, którzy na nią trafiają usłyszeli o firmie w innym miejscu. Na stronę przychodzą w celu pozyskania informacji o firmie lub w poszukiwaniu kontaktu. Witryna zwykle nie wyróżnia się pozycjonowaniem w wyszukiwarkach, przez co generuje mniej leadów.

Strona z blogiem: Podobnie jak wizytówka zawiera podstawowe informacje o prowadzonej działalności uzupełnione o dłuższe treści. Oprócz bloga może zawierać referencje oraz case studies. Content umożliwia lepsze pozycjonowanie w wyszukiwarce i wzmacnia pozycję ekspercką branży. Witryny zawierające blog wymagają stałego i regularnego publikowania.
W przypadku niektórych biznesów może być to niemożliwe do zrealizowania. Warto przemyśleć, czy firma ma zasoby do tworzenia treści. Pozostawienie zakładki blogowej bez wpisów działa odstraszająco na potencjalnych klientów.

Strona z e-sklepem: Prowadzenie sprzedaży w sieci odbywa się za pomocą wiodących platform marketplaceowych lub też za pomocą własnej witryny. Zerknij do artykułu: Zawód przyszłości – influencer żeby zobaczyć zalety posiadania własnego sklepu. Witryna zawierająca funkcje e-commerce jest bardziej zaawansowana. Należy zadbać o estetykę strony i wiarygodność. Lejek sprzedażowy kieruje ruch właśnie do e-sklepu, a strona staje się punktem docelowym procesu sprzedaży.

Wskazówka nr 2. Zastanów się jakimi zasobami obecnie dysponujesz. 

Przed rozpoczęciem projektowania strony internetowej zachęcamy do wykonania kwerendy własnych materiałów. Chodzi tutaj o przeanalizowanie posiadanych zasobów, takich jak: opracowane raporty, przygotowane artykuły, otrzymane referencje czy zrealizowane projekty. Żeby uzbroić witrynę internetową w treść potrzebujemy konkretnych informacji, którymi będzie można się pochwalić w internecie.

Bardzo często takie materiały zostały już przygotowane, tylko bywają rozproszone i nieskatalogowane. Dlatego zdarza się, że umykają one pamięci, a szkoda! Zebranie w jednym miejscu wszystkich materiałów znacząco przyspiesza proces budowy strony. Nowo powstała witryna nie powinna być pusta, dlatego warto sprawdzić jakie gotowe materiały są do dyspozycji, a jakie należy przygotować.

Wskazówka nr 3. Przemyśl treści i częstotliwość ich publikowania. 

Ta wskazówka sprowadza nas do pytania, co i jak często publikować? Warto odpowiedzieć sobie na to pytanie na etapie planowania. Częstotliwość publikacji określa objętość treści, jaką należy regularnie dostarczyć (potrzeba na to zasobów – czasu lub środków finansowych).

Mogą być to materiały video, podcasty, artykuły czy raporty. Jeżeli planujesz jakiekolwiek własne publikacje, to warto pomyśleć o odpowiedniej zakładce dla nich. Co więcej, póki materiały nie zostaną opublikowane, dana podstrona może zostać ukryta. Możesz ją uwidocznić dopiero wtedy, kiedy pojawi się na niej wartościowa dla Twoich klientów treść.

W zależności od rodzaju działalności firmy mogą tworzyć treść w trakcie swoich regularnych procesów biznesowych lub też nie. Przykładowo: innej strony potrzebuje osoba świadcząca usługi hydraulika, a innej prawnik. W przypadku pierwszego większą rolę odegrają opinie zadowolonych klientów dotyczące fachowości usług. Zaś w przypadku drugiego, poza referencjami i wygranymi sprawami, warto przedstawić podejmowane kazusy.

Wskazówka nr 4. Porozmawiaj o swoich pomysłach i potrzebach z wykonawcą. 

Nie każda firmą, tworząca strony internetowe, oferuje możliwość warsztatów określających cele i potrzeby projektów. Naszym zdaniem jest to obowiązkowy punkt programu, ponieważ pozwala jasno określić oczekiwania właściciela witryny internetowej. W naszych działaniach posługujemy się podejściem analitycznym.

1️⃣ Analiza – Bez znajomości potrzeb i oczekiwań nie zaczniemy projektowania. Dlatego pierwszym krokiem jest przeprowadzenie warsztatów, na których identyfikujemy potrzeby klienta w sieci. Analizujemy przy tym rynek, obserwujemy działania konkurencji i wyciągamy wnioski. Produktem finalnym analizy jest koncepcja strony.

2️⃣ Projektowanie – To proces polegający na wizualizacji przygotowanej koncepcji. Dla nas ważne jest, aby na etapie tworzenia prototypu mieć na uwadzę dobro użytkownika końcowego. Dlatego tak skupiamy się na doświadczeniu użytkownika.

3️⃣ Wdrożenie – Dla nas to finał złożonego procesu analityczno-kreatywnego. Na tym etapie ważne są twarde kompetencje, uważność i skrupulatność. Wtedy możliwe jest dostarczenie najwyższej jakości. Właśnie dlatego w tym etapie uczestniczą wszyscy odpowiedzialni za poprzednie kroki, tak żeby żaden szczegół nie został pominięty.

Wskazówka nr 5. Nie zapomnij o synergii z obecnością w innych miejscach w sieci. 

W erze mediów społecznościowych warto zadbać o synergię pomiędzy nimi, a tworzoną stroną www. Dlatego jeżeli podejmujesz się przebudowy, lub tworzysz od zera nową stronę, to warto żeby korespondowała z posiadanymi stronami na portalach takich jak Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter, Dribble czy Clutch.

Przy tak szeroko zakrojonej inwestycji pomyśl o jednolitej tożsamości graficznej i opisach w Social Mediach. Nie zapomnij też o odnośnikach do innych mediów. Choć to szczegół, który wydaje się dość oczywisty, to wiele osób na etapie wyboru wykonawcy i przygotowywania briefingu projektu o tym zapomina. Dlatego skoro już dotarłeś tutaj, to chcemy Tobie o tym przypomnieć.

Podsumowanie i podziękowanie

Na wstępie dziękujemy Ci, że przeczytałeś nasz artykuł. Mamy nadzieję, że był pomocny. Wracając do tematu. Tworzenie własnej strony to wyzwanie. Żeby uniknąć przeciągania się projektu w czasie i siwych włosów warto zastosować się do naszych wskazówek. Z naszego kilkuletniego doświadczenia wynika, że świadomy klient to najlepszy klient. Współpraca postępuje wówczas sprawnie, bez zbędnych zmian i zawirowań.

Jeżeli spodobała Ci się nasza analiza, zapraszamy do kontaktu. Chętnie porozmawiamy o Twojej działalności w sieci. Napisz lub zadzwoń, informacje kontaktowe znajdziesz tutaj.

 

Wystartuj z nami!

hello@fastsite.pl